• A-
    A+
  • Людям із порушенням зору
  • Українською
  • English
  • العربية
  • Стара версія
Публічні закупівлі в Королівстві Саудівська Аравія
Опубліковано 14 січня 2024 року о 12:00

У рамках реформ, які уряд Саудівської Аравії здійснює відповідно до національного плану розвитку країни «Vision 2030», 16 липня 2019 року в країні ухвалено Закон про державні закупівлі та тендери (набув чинності 29 листопада 2019 року) - https://www.mof.gov.sa/en/Documents/Government_Tenders_and_Procurement_Law.pdf.  

Закон про державні закупівлі є основним правовим регулюванням усіх державних закупівель у КСА.

Закон поширюється на всі державні структури (включаючи, міністерства, державні установи, органи влади, відомства, та установи, що мають незалежну державну правосуб'єктність.

Закон спрямований на забезпечення ефективного розподілу та управління фінансовими ресурсами Королівства Саудівська Аравія, зменшення впливу будь-яких особистих інтересів, які можуть зашкодити процесу торгів, підвищити ефективність і прозорість у процесі закупівель та забезпечити більш впорядкований процес для державних структур та їх закупівельних потреб.

З цією метою створено єдиний електронний портал Etimad (https://tenders.etimad.sa/Tender/), який контролюється міністерством фінансів КСА.

Портал централізував тендерний процес, зробив його більш прозорим та ефективним. Портал включає реєстр кожного урядового органу, який містить інформацію, дані, процедуру, пов’язану з проектами та роботами, що виставляються на тендер, та укладені контракти. Усі пропозиції подаватимуться через портал, а відповідна державна установа оголосить імена учасників, які подали свої пропозиції на ньому.

Закон також надає пріоритет місцевим малим та середнім підприємствам (МСП) у процесі торгів, пропонуючи їм різні переваги, що відповідає одній з ключових цілей «Vision 2030» щодо збільшення внеску МСП у ВВП КСА за рахунок більшої частки національних закупівель та державних торгів.

Тендерні процедури:

Двоступеневий тендер - дозволяє проводити тендерний процес у два етапи, якщо неможливо визначити технічні умови або остаточні умови договору на початку.

1. Загальний тендер 

Загальні тендери є процедурою за замовчуванням для всіх тендерів і оголошуються публічно через портал Etimad. Загальні тендери відкриті для участі будь-кого за умови дотримання необхідних попередніх кваліфікаційних вимог.

2. Обмежений тендер

Обмежені тендери передбачають обмежену кількість учасників на запрошення державного органу.

У першому (загальному) турі цього тендеру (оголошеному на порталі) продукція / рішення відповідно до специфікацій державного органу можуть подаватися без визначення ціни.

У другому турі (за запрошенням) відповідні учасники першого туру подаватимуть заявки із ціновою пропозицією.

Прямі закупівлі - дозволені лише в одному з таких випадків:

  • зброя, військові товари та відповідні запасні частини;
  • монополія одного постачальника;
  • очікувана тендерна вартість не більше 100 000 SAR (приблизно 27 тис. $);
  • товари та послуги, що надаються неприбутковими організаціями;
  • в умовах надзвичайного стану. У другому турі (за запрошенням) відповідні учасники першого туру подаватимуть заявки за ціною.

Рамкові угоди - дозволяють укласти рамкову угоду з успішним учасником торгів, надаючи рамкові умови, за яких товари чи послуги можуть бути закуплені повторно або в майбутньому одним чи кількома відповідними державними структурами.

Електронний зворотний тендер - за допомогою порталу учасники тендеру матимуть можливість подавати послідовно нижчі цінові пропозиції протягом визначеного періоду часу з метою вибору найнижчої.

Покупки порогового значення, що не перевищує 5 000 000 SAR (приблизно 1 337 000 $), можна здійснити шляхом електронного зворотного аукціону.

Конкурси - укладання контрактів шляхом конкурсу, за допомогою якого державна установа може проводити конкурс з метою підготовки проектів, планів, моделей чи інших художніх та інтелектуальних творів.

Передача знань - місцевий орган з питань контенту та державних закупівель може самостійно або на прохання будь-якого урядового органу та після отримання погодження з міністерством фінансів укласти контракт щодо локалізації цієї галузі та передачі знань.

Гарантії - заявки мають супроводжуватися попередньою та остаточною гарантією, хоча є винятки та винятки передбачені законом.

Період очікування - (або, як зазначено в законі, термін призупинення) застосовується від п’яти до десяти робочих днів після оголошення про присудження тендеру, що дозволяє учасникам висловити будь-які заперечення. Протягом цього періоду премія може бути не затверджена, а контракт не підписаний.

Авансові платежі - державні структури тепер можуть сплатити підряднику авансовий платіж за банківською гарантією, рівний цьому платежу. Раніше авансовий платіж був обмежений до 5% від загальної вартості контракту (якщо не перевищує 50 млн.саудівських реалів).

Договірні принципи

Закон вносить ряд поправок до основних договірних принципів, про які повинні бути поінформовані суб'єкти господарювання та державні структури при виконанні контрактів, а саме:

  • Штрафи за затримку - тепер застосовуються більш суворі штрафи за затримки у виконанні контракту підрядником (від 6% до 20% залежно від характеру контракту, а за деяких обставин потенційно вищі, якщо це буде затверджено міністерством фінансів та повідомлено до подання пропозиції). Можуть враховуватися обставини, коли покарання не застосовуватиметься / не звільнятиметься, наприклад, якщо затримки пов’язані з відповідним державним органом.
  • Вирішення суперечок - за умови отримання схвалення від міністра фінансів, урядові структури тепер можуть погодитися на арбітраж як механізм вирішення спорів, який має бути включений в їх контракти.
  • Оплата субпідрядникам - дозволені прямі виплати субпідрядникам. Однією з причин затримки багатьох проектів у минулому була боротьба між головним та субпідрядниками щодо обліку затримок платежів, оскільки платежі не надходили до субпідрядника.
  • Вартість контракту та валюта - загальне правило полягає в тому, що загальна вартість контракту має враховувати витрати на виконання контракту (включаючи збори та податки) з валютою контракту в саудівських ріалах (хоча інша валюта може бути затверджена міністерством фінансів). Державні установи можуть видавати розпорядження про зміни для збільшення або зменшення вартості контракту в межах певних параметрів.
  • Переуступка та субпідряд - підрядник не може передавати контракт або укладати субконтракт без попередньої письмової згоди урядової установи. Щодо призначення, також необхідна письмова згода міністерства фінансів. Також введено обмеження дозволеного відсотка робіт (від загальної вартості контракту), які можуть бути передані на субпідряд.

Закон також запровадив більш широкий спектр шаблонних контрактів, включаючи, наприклад, контракти на надання консультативних послуг (що стосуються професійних послуг) та ІТ-контракти. Є низка інших договірних принципів, на які поширюється дія закону, тому важливо, щоб бізнес розумів їх під час укладення контрактів з урядовими структурами, оскільки чітка вимога закону передбачає, що контракти з урядовими структурами можуть укладатися лише згідно з положенням.

Вирішення спорів

Учасники можуть оскаржити премію, а також порушення тендерних процедур, що призвели до її присудження. Скарги потрібно подавати до відповідного державного органу протягом п’яти робочих днів після ухвалення відповідного рішення або у разі оскарження арбітражного рішення протягом періоду очікування. Орган, що присуджує рішення, повинен прийняти рішення щодо скарги протягом 15 робочих днів. У разі негативного рішення (якщо орган, що присуджує рішення, не ухвалив рішення протягом певного періоду), учасник, який подав скаргу, має право звернутися до компетентного для перегляду рішення протягом 3 днів. У державних контрактах арбітраж може використовуватися як засіб вирішення спорів. Однак для цього потрібна згода міністра фінансів. За відсутності згоди адміративні суди мають юрисдикцію розглядати справи щодо державних контрактів.

           Закон, за винятком прямих закупівель і тендерів, запровадив обов’язкову вимогу попередньої кваліфікації (тобто перевірку того, чи всі учасники мають кваліфікацію та можливості, необхідні для виконання відповідних робіт / закупівель, перед поданням пропозиції) на закупівлю вартістю 20 млн SAR або вище. Державні установи можуть на власний розсуд провести передкваліфікаційну або післякваліфікаційну перевірку (тобто перевірку після вибору найкращої пропозиції, наявність у учасника кваліфікації та можливостей, необхідних для виконання відповідних робіт / закупівлі, перед присудженням йому контракту) на закупівлю вартістю нижче 20 млн SAR.

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux