• A-
    A+
  • Людям із порушенням зору
  • Українською
  • English
  • العربية
  • Стара версія
Публічні закупівлі в Султанаті Оман
Опубліковано 28 березня 2021 року о 12:00

Закон про тендери ухвалено султанським указом № 36/2008 від 24 березня 2008 року: https://www.diam.om/TendersLaw/Tender-Law-38-2008

Закон регулює публічні закупівлі у всіх секторах, крім енергетики та водопостачання (регулюються султанським указом №58/2009 від 11 жовтня 2009 року. Регулювання державного управління з питань електроенергетики та води – https://omanpwp.om/PDF/PAEW%20Law%20English%20.pdf).

Документом визначено повноваження генерального секретаріату тендерної комісії (The General Secretariat of the Tender Board) й основні положення публічних закупівель.

Указ № 36/2008, зокрема, визначає:

Право на контракти щодо постачання, виконання робіт, транспортування, надання консультаційних послуг і дослідження, технічні роботи, придбання й оренду нерухомості надаються шляхом проведення державних торгів (тендерів).

Процедура може здійснюватися будь-яким із наступних способів:

  • обмежений тендер (Limited Tender);
  • залучення (Engagement);
  • пряме призначення (Direct Assignment);
  • конкурс (Competition).

Ключові принципи проведення державних тендерів: відкритість, рівність можливостей, об’єктивність та свобода конкуренції. Згідно з положеннями закону про тендери, замовлення на однакові матеріали, роботи або послуги не можуть бути розділені. Відповідальність за проведення тендерів несе тендерна комісія, створена 1972 року для розгляду всіх державних проєктів та запитів на проєкти від міністерств, відомств та інших державних установ.
Проєкти, що не перевищують 3000,000 OMR (оманських ріалів), можуть бути здійснені шляхом прямих закупівель через комітети внутрішніх закупівель міністерств. Проєкти, вартість яких збігається із сумою або перевищує її, повинні відбуватися шляхом тендерних процедур через тендерну комісію.


Види тендерів:  

  • Загальний (або «відкритий тендер») ‒ оголошується для всіх компаній, будь то місцеві чи міжнародні.
  • Обмежений ‒ тендерна комісія запрошує місцеві та міжнародні компанії (попередньо класифіковані та які мають відповідний ступінь). Місцеві компанії повинні мати дійсну реєстрацію тендерної ради. Міжнародні компанії, які беруть участь у цьому тендері, мають виконати всі формальності щодо реєстрації протягом місяця з моменту укладення контракту.
  • Локальний  для будь-якої компанії, зареєстрованої в Омані (компанія, зареєстрована в міністерстві торгівлі та промисловості, яка має свідоцтво про реєстрацію).
  • Міжнародний  дозволяє брати участь будь-якій міжнародній компанії. Міжнародна компанія, яка бере участь у тендері, повинна виконати всі формальності щодо реєстрації тендерної комісії протягом місяця з моменту укладення контракту.

Перелік тендерів публікується тендерною комісією на сайті:   https://etendering.tenderboard.gov.om.


Реєстрація учасника тендерної платформи 

Для участі у платформі електронних тендерів необхідно зареєструвати компанію. Переглянути перелік зареєстрованих компаній можна за посиланням:
https://etendering.tenderboard.gov.om/product/ReportAction?eventFlag=RegVendorPublic&PublicUrl=1&CTRL_STRDIRECTION=LTR

Англомовна інструкція з реєстрації компанії на тендерній платформі заходиться у пункті меню «Downloads» за посиланням:
https://etendering.tenderboard.gov.om/product/publicDash?CTRL_STRDIRECTION=LTR#

Після реєстрації компанії буде доступний вхід до системи електронних тендерів.

Допуск до участі в тендерах

Тендерна комісія має право відмовити претенденту в участі у тендері з однієї з таких причин:

  • Надані дані або інша інформація виявились неточними.
  • Використання шахрайських засобів для забезпечення контракту.
  • Якщо кандидат не відповідає умовам або не виконав основне зобов’язання за попереднім договором з будь-яким відомством, що регулюється положеннями цього закону.

 Останні рішення, що регулюють тендери


Державно-приватне партнерство

Однією з основних стратегій економічного та соціального розвитку Султанату Оман для досягнення його довгострокової візії («Vision-2040») є подальше стимулювання партнерських відносин між державним та приватним секторами. Протягом багатьох років Оман реалізував успішну програму проєктів державно-приватного партнерства (ДПП) в секторах електроенергетики та питної води. Нещодавно оприлюднено три нові законодавчі акти, які поширюють успішні партнерські відносини на інші сектори економіки Оману:

  • Закон про партнерство між державним та приватним сектором, проголошений султанським указом №52/2019 від 1 липня 2019 року).
    (https://mjla.gov.om/eng/legislation/decrees/details.aspx?Id=1093&type=L).
  • Створення державного органу з питань приватизації та партнерства (PAPP – Public Authority for Privatisation and Partnership) та публікація його регламенту, оприлюднені султанським указом 54/2019. Указ скасовано султанським указом №110/220 від 18 серпня 2020 року, згідно з яким ця функція та всі активи перейшли від РАРР до міністерства фінансів
    (https://mjla.gov.om/eng/legislation/decrees/details.aspx?Id=1260&type=L).
  • Впровадження регулятивних положень щодо державно-приватного партнерства, рішення РАРР №3/2020.

Законодавство про ДПП застосовується до закупівель і розробки «партнерських проєктів».

Партнерські проєкти визначені в законодавстві про ДПП як проєкти для здійснення громадських робіт або надання державних послуг соціального та економічного значення, а аткож для вдосконалення чи розвитку наявних державних послуг, за умови, що такі проєкти пропонують соціальну та економічну віддачу для Оману і відповідають стратегії та планам розвитку Оману. Проте незалежні проєкти енергетики та водопостачання Оману, які наразі регулюються законом про електроенергетику Оману, не будуть підпорядковуватися законодавству про ДПП, і надалі здійснюватимуться та регулюватимуться відповідно до закону про електроенергетику.

Структура проєктів державно-приватного партнерства

По-перше, законодавство про ДПП передбачає, що проєкт партнерства має прийняти структуру «BOOT» (build, own, operation and transfer – «побудова, володіння, експлуатація та передача»). Це відрізняється від оманських IPP та IWP, структура яких здебільшого є структурою проєкту «побудова, володіння, експлуатація» або «BOO». Відповідно до законодавства про ДПП право власності на активи проєкту партнерства (якщо вони належать проєктній компанії за договором про партнерство) має повернутися до уряду після закінчення терміну дії або за умови розірвання відповідного договору про партнерство раніше, після чого права на активи проекту та відповідні права на проект партнерства можуть бути повернені приватному сектору.

Тривалість проєктів партнерства

Законодавство про ДПП дозволяє партнерським проєктам та пов’язаним з ними контрактам про партнерство тривати максимум 50 років. Для порівняння: тривалість контрактів поглинання IPP та IWP в Омані здебільшого обмежена 15 або 20 роками, хоча умови контракту можуть бути продовжені шляхом переговорів і принаймні на сьогодні в енергетичному секторі можна подавати заявки на нові контракти.

Законодавчі вимоги щодо проєктної компанії партнерського проєкту

  • Спеціальний SPV

Законодавство про ДПП вимагає, щоб проєктна компанія становила спеціальний механізм, призначений виключно для виконання проєкту партнерства, якщо інше не затверджено попереднім регламентом PAPP.

  • Власність проєктної компанії

Як і щодо проєктних компаній IPP та IWP, законодавство про ДПП дозволяє 100-відсоткове іноземне володіння проєктною компанією. Однак законодавство про ДПП передбачає, що стосовно будь-якого конкретного проєкту партнерства уряд може брати участь у проєктній компанії за погодженням з міністерством фінансів. У цьому полягає різниця з електроенергетичним сектором Оману, де компанії-гравці є виключно приватною власністю.

  • Форма проєктної компанії

Законодавство про ДПП зазвичай вимагає від проєктної компанії набути початкової форми закритого акціонерного товариства. Заставі підлягають лише акції Оманського акціонерного товариства, і передбачається, що реалізація проєкту партнерства, як правило, вимагатиме комерційного боргового фінансування, для якого гарантія щодо акцій проєктної компанії має бути надана кредиторам. Тільки якщо реалізація проєкту партнерства не вимагає боргового фінансування, проєктна компанія може мати форму ТОВ (LLC) або якщо інше схвалено регулюючою установою (раніше – РАРР).
Законодавство про ДПП забороняє перетворювати проєктну компанію на публічне акціонерне товариство до операційної фази проєкту партнерства.

Закупівля проєктів партнерства

  • Конкурсні торги

Як і у випадку із законом про електроенергетику, законодавство про ДПП передбачає закупівлю проєктів партнерства здебільшого шляхом проведення конкурсних торгів.

Нещодавні зміни та доповнення до законодавства про державні тендери: 

Указ уточнює, що за тендери відповідає тендерна рада (комісія) – Tender Board, сформована рішенням Ради Міністрів.

Указ уточнює, що тендерна комісія повинна мати генеральний секретаріат, який є юридичною особою і фінансово та адміністративно незалежним. Також документ визначає компетенції та повноваження генерального секретаря.

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux